Til hovedinnhold

Her når vi mange

– Det har vært mye å gjøre, så dette tror jeg blir kjempegøy, sier butikkleder Julie Fronth-Andersen.

Hovedmålet var først og fremst å få på plass en Flagship Store i Oslo, og når det ble bekreftet, ønsket vi selvfølgelig et lokale med en sentral beliggenhet. Butikklederen tror det er flere fordeler med at valget til slutt falt på Østbanehallen.

– Noe av det viktigste er helt klart den sentrale beliggenheten. I tillegg er det nærme både kollektivtransport og Karl Johan, noe som gjør at vi kan nå ut til både reisende og folk i sentrum – enten man reiser til Oslo av og til eller er i området hver eneste dag. Så vi er veldig fornøyde med både plasseringen og lokalet vi har fått, det gir oss også muligheten til å nå andre typer kunder som vi kanskje ikke treffer andre steder.

Ulike butikker med ulikt fokus

I oppstarten solgte Blivakker kun velvære-produkter på nett, men i dag finnes det altså syv butikker, blant annet i Lillestrøm og i Kristiansand. Selv om kjeden selger samme type produkter, forteller Fronth-Andersen at de ulike butikkene har litt forskjellig hovedfokus.

– Selv om alle butikkene selger produkter innen kategorier som hud, hår, makeup og parfyme, er også butikkene ulike. Det handler blant annet om faktorer som
beliggenhet og størrelse. Hos oss på Østbanehallen er hovedfokus makeup og hår, og her kommer vi også til å ha et større sortiment med produkter som passer bra til folk på reise.

Med litt ulikt hovedfokus opplever også butikklederen en stor variasjon i hvem som kommer innom.

– Det er noe jeg personlig liker veldig godt med å jobbe i skjønnhetsbransjen, at egentlig hvem som helst besøker oss. Det kan være en gutt på 16 eller en dame
på 60, og min erfaring etter å ha jobbet i denne bransjen de siste årene, er at alle har et eller annet behov for å føle seg vel. Det gjør man også møter veldig mange ulike mennesker, og det synes jeg er givende.

Sett en endring de siste årene

Fronth-Andersen mener hun har sett en endring i hvem som handler skjønnhetsprodukter i løpet de fire-fem årene hun har vært i bransjen.

– Jeg føler jeg har merket et lite skifte. Før var det nok mer typisk at de fleste
kundene var kvinner og jenter, men det har blitt mer og mer vanlig og akseptert for menn å handle på slike butikker. Selv om butikken er helt rosa! Og det synes jeg er veldig bra. Vi selger mye skjeggprodukter til menn, men også hudprodukter og
duft.

Butikklederen håper denne trenden fortsetter, og ser frem til å ta imot alle
mulige typer mennesker i den rundt 600 kvadratmeter store butikken.

– Nå gleder vi til å bli bedre kjent med Oslo-kundene, sier butikklederen entusiastisk – og så håper vi så mange som mulig har lyst til å komme innom å bli kjent med oss i tiden fremover.

Torsdag 7. november kl.09:00 åpner Blivakker dørene til deres splitter nye butikk, og alle er invitert til åpningsfesten! For mer informasjon om arrangementet følg lenken nedenfor.

Blivakker Østbanehallen åpner 7. november. Dette bildet er fra Moa i Ålesund, for å vise et eksempel på hvordan en lignende Blivakker-butikk ser ut.